19 Φεβρουαρίου 2011

Όχι στο Νέο «Φθηνό» Σχολείο του ΔΝΤ- Όχι στις Συγχωνεύσεις/Καταργήσεις Σχολείων

Η Παρέμβαση Πολιτών για τη Λαμία στέκεται αλληλέγγυα στο πλευρό των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα είναι οι άμεσα θιγόμενοι από τα σχέδια της κυβέρνησης για τις συγχωνεύσεις σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και από το «νέο τύπου» σχολείο που θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατ’ επιταγή βεβαίως της Τρόικας.
Με το νέο προϋπολογισμό οι δαπάνες για την παιδεία οδηγούνται σε μείωση ρεκόρ και για πρώτη φορά το ποσοστό τους βρίσκεται κάτω του 3% του ΑΕΠ, ενώ για πρώτη φορά έχουμε μείωση των δαπανών και σε απόλυτες τιμές. Είναι φανερό πως η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη την κρίση και εφαρμόζοντας την πολιτική του Μνημονίου, επιδιώκει σαρωτικού χαρακτήρα αντιεκπαιδευτικές αλλαγές με στόχο την περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση, την προώθηση του σχολείου της αγοράς και τελικά τη διάλυση της όποιας δημόσιας και δωρεάν παιδείας έχει απομείνει.
Ο δρόμος αυτός άνοιξε ήδη με την ψήφιση του «Καλλικράτη» και το πέρασμα του σχολείου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τόσο το περιεχόμενο όσο και η δομή του «νέου σχολείου» στοχεύουν στην κατεύθυνση ενός πειθαρχημένου και προσαρμοσμένου στα κυρίαρχα οικονομικά συμφέροντα σχολείου που θα παράγει εργατικό δυναμικό με περιορισμένη γενική μόρφωση, εφοδιασμένο με τις χρηστικές δεξιότητες που απαιτούν κατά περίπτωση οι αγορές, εύκολα χειραγωγήσιμο και υποκείμενο σε κάθε είδους εκμετάλλευση.
Η κυβέρνηση, αντί να στηρίξει το δημόσιο σχολείο (κτιριακό, υλικοτεχνική υποδομή, συντήρηση, θέρμανση, προγράμματα σπουδών και βιβλία για τις σύγχρονες ανάγκες και όχι για τις ανάγκες της αγοράς), προκρίνει το «φθηνό δημόσιο σχολείο». Έτσι η ελληνική εκπαίδευση τίθεται - όπως και οι υπόλοιπες κοινωφελείς υπηρεσίες - ουσιαστικά και τυπικά υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ, που πλέον θα αποφασίζει για τη λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια.
Παράλληλα, οι περικοπές στις επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών συνεχίζονται με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του δημόσιου σχολείου και την αδυναμία του να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις βασικές ανάγκες του.
Σ’ αυτά τα πλαίσια επίσης προχωρά στην υλοποίηση εκτεταμένων συγχωνεύσεων και καταργήσεων δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων σε όλη τη χώρα. Το σχολείο της γειτονιάς καταργείται για να δώσει τη θέση του σε πολυπληθή, απρόσωπα και μαζικά «πολυδύναμα» σχολικά κέντρα με τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα να αυξάνεται κατακόρυφα με δραματικές συνέπειες στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Την ίδια στιγμή η υφυπουργός Παιδείας δηλώνει ότι οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων θα γίνουν με «παιδαγωγικά» κριτήρια τα οποία μόνο το υπουργείο αντιλαμβάνεται.
Έτσι λοιπόν, εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, χιλιάδες μαθητές θα εξαναγκαστούν σε εξοντωτικές μετακινήσεις σε μεγαλύτερα αστικά κέντρα με οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους, η ερήμωση της υπαίθρου θα είναι μια ζοφερή πραγματικότητα και η μαθητική διαρροή, κυρίως από οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων, θα έχει ακόμη πιο αυξητικές τάσεις. Η ποιότητα της διδασκαλίας σε τέτοιου τύπου σχολικές μονάδες κινδυνεύει να είναι σαφώς χαμηλότερη, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα κινδυνέψουν με απώλεια θέσεων εργασίας και ίσως μοιραία με απολύσεις.
Τα σχέδια αυτά πρέπει να ακυρωθούν. Απαραίτητος όρος είναι η ανάπτυξη ενός πολύμορφου, αγωνιστικού, διεκδικητικού μετώπου της τοπικής κοινωνίας, των εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τη δημόσια εκπαίδευση, τη μόρφωση, τον πολιτισμό.
Η Παρέμβαση Πολιτών για τη Λαμία θα συμβάλλει άμεσα με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες μέσα κι έξω από το δημοτικό συμβούλιο στη συγκρότησή αυτού του μετώπου στο Δήμο μας, το οποίο θα αποκρούσει αποτελεσματικά στην πράξη κάθε απόπειρα κατάργησης – συγχώνευσης σχολείων, δε θα συναινέσει σε ψευδεπίγραφους εξορθολογισμούς και δε θα νομιμοποιήσει προειλημμένες αντιδημοκρατικές, αντιεκπαιδευτικές και αντικοινωνικές αποφάσεις που κατευθύνονται από την κυβέρνηση, την τρόικα και το μνημόνιό της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.